Limit CPU

Jaká je měřená perioda CPU limitu?

Měřená perioda je 24h.

Kdy dojde k restartu (k vynulování) limitu?

K restartu a novému měření dochází každý den kolem 1h ráno. U domén, které překročily 200% dojde k odblokování.

Kde lze sledovat aktuální stav počítadla CPU?

V detailu domény v uživatelském rozhraní, viz menu "Domény> Správa domén" a záložka Kvóty a limity".

Co si mohu obecně představit pod zátěží CPU?

Jedná se o podobný problém, jako když se pokusíte na počítači spustit náročnější program nebo program zcela špatně naprogramovaný. V takovém případě dojde k rychlému spotřebování výpočetního výkonu a dojde k celkovému zpomalení nebo až k pozastavení samotného počítače.

Jaká může být příčina těchto zvýšených hodnot CPU zátěže?

Příčin může být celá řada, nejčastěji se však problém týká těchto bodů:
  1. neoptimalizované skripty vašich aplikací
  2. příliš dlouhé dotazy na databázi
  3. chybějící nebo nadbytečné indexy v databázi
  4. použití některých CMS - redakčních systémů např. e-shopů a fotogalerií, které zpravidla více využívají výpočetních zdrojů serveru
  5. stejný problém vykazují i některá rozšíření pro vaše CMS, jsou to např. pluginy zálohování, statistiky aj.
  6. přístup některých vyhledávacích nebo spamovacích botů

Existují nějaké analyzační nástroje?

Ano, na internetu existuje celá řada analyzačních nástrojů. Použít lze např. tyto volně dostupné nástroje třetích stran:'

Jak tyto analyzační nástroje použít, máte pro ně nějaký návod?

Bohužel ne, doporučujeme proto kontaktovat helpdesk výrobce, případně projít návody na internetu.

Dle statistik je návštěvnost webu velmi nízká, jak je možné, že jsme překročili vaše limity?

Příčina není přímo závislá na návštěvnosti vašeho webu běžnými návštěvníky, ale především na vámi nahraných aplikacích a způsobu jejich naprogramování. Zdroje čerpají také indexovací roboti vyhledávacích katalogů a spam boti. Doporučujeme prověřit váš "access log" na FTP viz. adresář "log". Více informací o statistikách a "access logu" naleznete zde.

Lze zakázat přístup Botům nebo konkrétním IP adresám nadměrně čerpající zdroje?

Ano, pomocí vašeho skriptu v souboru .htaccess, dále viz. dokumentace k apache na http://httpd.apache.org. Podporu souboru .htaccess je také nutné mít povolenou v uživatelském rozhraní, viz menu "Domény> Správa domén" záložka "WWW+FTP" - tlačítko "Nastavení".

Můžete nám pomoci určit konkrétní zdroj zátěže v našich aplikacích?

Bohužel ne, nejsme autory vaší webové prezentace a nemůžeme proto znát jakým způsobem jste vaše aplikace na našich serverech připravili k provozu. Naše měření zátěže neprobíhá sledováním zvlášť každého jednotlivého skriptu či dotazu do databáze. Měření je pouze výstupní kumulativní hodnotou procesorového času, kterou vaše aplikace provozem spotřebovávají.

Je možné navýšit limity?

Ano, limit je možné navýšit, změnou hostingového programu na vyšší. Pokud však již využíváte tarifu nejvyššího pak další navýšení v rámci webhostingových programů možné není.

V čem je procesorový čas počítán a jaké jsou hodnoty pro jednotlivé programy?

Měřeno je na TERA instrukce procesoru s ohledem na hardwarovou konfiguraci serveru. Hodnota 100% odpovídá:
  • v tarifu START            :   22 TERA instrukcím CPU
  • v tarifu KOMPLET        : 165 TERA instrukcím CPU
  • v tarifu KOMPLET Plus :1000 TERA instrukcím CPU

Pozn.: K omezení provozu v rámci 24h měřené periody dochází až při překročení hranice 200%.

Navýšili jsme hostingový program, proč nám stále chodí zprávy o překročení CPU?

Navýšení CPU limitu je pouze navýšením, nikoli garance, že provoz vašich aplikací nemůže vyšších hodnot už nikdy dosáhnout. Vždy doporučujeme nejprve problém analyzovat a po zjištění příčin provést optimalizaci. Změna hostingového programu je až krajní řešení.

Na vašem webu garantujete provoz CMS Wordpress, Zencart, Joomla a dalších. Jak je možné, že překračují limity?

Na našem webu uvádíme pouze některá známá CMS, která pro svůj běh vyžadují PHP a MySQL. Tedy stejné technologie, které podporují i naše webové a databázové servery. Běh a čerpání limitů však závisí na tom jak je webová aplikace tvůrcem napsána a jak je uživatelem nakonfigurována. Provoz CMS může vykazovat v určité konfiguraci a nastavení vyšší zátěž serveru než v jiné. Nezapomeňte také, že provoz CMS výrazně ovlivňují i vámi nainstalovaná rozšíření třetích stran, jako jsou různé fotogalerie, statistiky, zálohování a další.

Má aplikace je plně optimalizovaná a ani z access logu nevyplývá žádná další zátěž. Co teď?

Pokud jste si jistí, že už lepší optimalizace není možná, řešením je buď vyšší hostingový program (pokud již nevyužíváte programu nejvyššího). Případně vlastní server nebo provoz u jiného hostingového provozovatele.

Na lokálním počítači běží všechny mé aplikace v pořádku. Proč u vás ne?

Na lokálním počítači může být chování vaší aplikace výrazně jiné neboť jeho konfigurace nebude nikdy zcela stejná jako konfigurace serveru webhostera. Možnosti čerpání systémových zdrojů na vaší lokální konfiguraci bude odlišné oproti sdílenému hostingu, kde běží v optimalizovaném provozu na jednom serveru i stovky domén.

S měřením CPU jsem se u vaší konkurence nesetkal. Jinde mi aplikace poběží lépe.

Ano věříme vám, že jste se s tímto měřením jinde nesetkali, neboť konkurence problém nadměrného čerpání systémových zdrojů serveru zpravidla neměří a nemůže tak zamezit potencionálnímu výpadku serveru z důvodu vyčerpání systémových zdrojů. O způsobeném problému se tak nedozví pozastavením provozu jen uživatel, který problém způsobil, ale všichni uživatelé daného serveru.

Rozhodl jsem se ukončit provoz, vrátíte nám předplacené hostingové období?

Výpověď je možné učinit zrušením záznamu o doméně v uživatelském rozhraní. Dle obchodních podmínek je bráno za výpovědní lhůtu celé zbývající předplacené období, částka proto není vratná.

Není-li předplacené období vratné, mohu provozovat na stejném hostingovém prostoru jinou doménu?

Hosting je pevně vázán a to především i fakturačně k doméně ke které byl vámi objednán a hrazen. Z tohoto důvodu toto řešení není možné.


Proč k nám?

  • Akční sleva na první rok pro nové registrace a převody domén.
  • Na rychlosti záleží, automatické registrace domén už do 5 minut.
  • Uživatelské rozhraní pro správu všech vašich domén.
  • Instalátor CMS aplikací Joomla, WordPress, Drupal.
  • Zálohování vašich dat každý den.
  • Online zálohy ke stažení zdarma.
  • Podpora SSL certifikátů Let's Encrypt.
  • Podpora IPv6, PHP7, MariaDB.
  • Dostupnost služeb přes 99,9%.
  • Online platební brána.
Spravujeme
14246
domén